Podrobnosti o události

PaP SOBĚ!

Čas: 16.září.2015 na 18:00 do 22.září.2015 na 8:00
Umístění: celá ČR
Typ události: budování, nového, pap, portálu
Organizátor: Zdenek (PaP)
Nejnovější aktivity: 9. 22, 2015

Export do Outlooku nebo do iCal (.ics)

Popis události

Ahoj PaPačky a PaPíci, chcete lepší dostupnost, zlepšení uživatelského komfortu a nové možnosti našeho portálu? Zkusme proto spojit síly a vybudovat nové PaPí stránky. Vím, že je mezi námi spoustu IT kompatibilních odborných jedinců, proto scháním všechny grafiky, webdesignéry, programátory, ale i marketéry a PaPíky, kteří mají dobré nápady. Navrhněme společnými silami nový PaP portál. Stávající  technologie nás trochu omezuje, především v oblasti SEO optimalizace a dalších věcí. Pokud chceme víc aktivních členů, musíme být lehce dostupní pro nové lidi, pak bude i větší zábava. Kdo nám tedy chce pomoci, napište, nejlépe do komentářů této akce, co umíte a v čem se chcete přičinit. Můžete samozřejmě psát i mě do PaPí pošty. Peníze za to sice asi moc nebudou, ale zkusíme to vynahradit jinak, třeba volným vstupem na akce. Těším se na spolupráci v našem projektu PaP SOBĚ! Zdeněk (PaP)

Nástěnka

Přidat komentář

Odpovězte na pozvánku pro PaP SOBĚ! a přidejte komentáře!

Přidejte se ke komunitě Přijď a Potkej.

Komentář přidal(a) Zdenek (PaP) dne 22.září.2015 v 16:43

Ahoj, jak tak koukám, tak se diskuse odebírá úplně jinam. Znovu bych rád připoměl, že cíl této akce je zjistit případný potenciál, který nám PaPí základna umožňuje a NE všechno převorat a to nejlépe do zítra.

Vývoj webu chvilku trvá, je třeba domluvit se na budoucích funkcích, co převzít, co upravit a co nově doprogramovat. To je taky důvod, proč je akce nastavena až do prosince a je to  taky důvod, proč zatím případné změny nebyly konzultovány s PaP náčelníkem Martinem, ale jen v úzkém kruhu některých současných administrátorů. V tuto chvíli totiž není na stole projekt, který by bylo možné jakkoli konzultovat.

O případné změně platformy jsme uvažovali už s Janou, ale bylo to zatím jen ve stádiu  úvah. Dosud jsme neudělali ani první krok, který by vše mohl odstartovat. Tuto akci jsem taky nezačal jen tak ze své vlastní vůle, ale nejdříve jsem se osobně zeptal Pavlíny, zda by jí taková akce nevadila. Po té, co jsem získal souhlas jsem se rozhodl tento  krok učinit.

Pokud se chcete bavit  o placení, nebo neplacení za akce, není tady to správné místo. zde bych spíš rád viděl příspěvky, které sice Snoofik paroduje, ale dokud nebudeme vědět, co zvládneme vlastními silami, budeme neustále jen utrácet za případné marketingové kampaně, které  nám ale nové stálé členy a účastníky akcí stejně nepřinesou.

Pokud se Vám tato akce nelíbí, tak může být zrušená. Ze svého  pohledu, ale  marně hledám důvod, proč by tomu  tak mělo být. Přeji hezký den. Zdeněk (PaP)

P.S.
A mimochodem by bylo asi na místě se zde zmínit i o tom, že já se s Martinem náčelníkem seznámil na prezentaci StartUpů v Node5, kde i on sám uvažoval o vytvoření podobného týmu. Není to tedy nic nového, jak by se mohlo zdát. Zdeněk

Komentář přidal(a) Tritol dne 22.září.2015 v 11:32

Jsem rád, že zmiňuješ zrovna deskohraní. Na PaPu i jinde jsem jich uspořádal docela dost a to jak placené tak neplacené.

Pokud bych si to chtěl opravdu užít pro samotné hraní, uspořádám si ho mezi známými a samozřejmě za to nebudu nic chtít, případně pokud by to bylo někde v soukromí, je "vstupné" něco ke společnému zakousnutí či napití. Tak to konec konců stále praktikujeme.

Pokud je to pro "cizí" lidi, je mimo jiné potřeba stále znovu vysvětlovat pravidla (pokaždé je někdo nový) a musím říct, že je občas poměrně složité si celý večer nějak užít, když dorazí někdo, kdo má problém jenom odevzdat dvě nejnižší karty (to si bohužel nevymýšlím). Když už nechci peníze za svůj čas a amortizaci her, bylo by docela fajn alespoň útratu neplatiti ze svého (což jsou přibližně ty zmiňované dvě stovky).

Jinak z tebou zmiňovaných dob "za Martina" platilo, že organizátorovi by se na akci měli složit účastníci, tj. on to zařídí a jeho vstupné se rozpočítá mezi ostatní. Ani to už se nedělá a aktuálně lidi opravdu organizují za investice nejen svého času, ale i peněz. Osobně mi to až tak nevadí, nejsem na tom tak špatně, abych si to nemohl dovolit a jsem rád, že můžu pomoct. Ale když je problém naplnit akci, které má zvýhodněné vstupné proti normálu a do toho se píšou tisíce slov teorií o tom, jak to dělat, asi by se tenhle portál měl přejmenovat na Připoj se a Plkej. Možná by to pro někoho bylo lepší. Ale beze mě.

A to je asi všechno, co k tomu budu kdy psát, pokud chce někdo vědět více, ať přijde na nějakou akci a můžeme na toto téma hodit řeč. A klidně i zavzpomínat na časy "za Martina", docela dobře si je pamatuju, byl jsem u toho (naživo, ne to jenom sledoval od počítače).

Komentář přidal(a) Chronos dne 22.září.2015 v 9:59

Musím uznat, že tato diskuse dopadla tak, jak jsem se obával. Zde Zdeňkova iniciativa byla smetena ze stolu a diskutující byli odpálkování jakože tomu vlastně vůbec nerozumí a nemají do toho co kecat, když nic neorganizují. Budiž.

Nechť je PaP stále PaPem a jiné projekty ukážou, že se to dá dělat jinak, třeba lépe. Diverzita je prospěšná. Pro případné účastníky akcí je dobré, že si mohou vybírat. Svůj potenciál využiju prací na nějakém jiném projektu.

Jinak je dobré si uvědomit, že je rozdíl mezi akcemi organizovanými organizátorem pro účastníky a akcemi, kde organizátor akci organizuje pro sebe a je rád, když se k němu někdo přidá. Za ty roky co sleduju PaP, tak zde převládají akce prvního druhu. U takových akcí skutečně je rozumné chtít poplatek navíc za organizaci, protože pro organizátora je to vlastně obyčejná práce, kterou dělá pro jiné ve svém volném čase. U akcí druhého druhu poplatek není potřeba a vynaložený čas organizátora je pokryt jiným druhem motivace. Osobně dávám přednost akcím druhého druhu, protože takové akce skoro nemůžou ani dopadnout špatně neboť organizátora baví tam být a i když přijde jen pár lidí, tak to prostě stojí za to. Lidi se sejdou a věnují se něčemu co je baví společně. Jeden příklad je např. deskohraní či karty někde v hospodě. Samotný organizátor vmá své hry a rád si zahraje a ostatní donesou další, takže chtít peníze u takové akce není potřeba. Je samozřejmě na vás, jaký koncept si zvolíte a to i předurčuje budoucnost projektu.

A poznámka k SEO. SEO je pouze nástroj. Stejně jako např. nůž se dá použít ke krájení zeleniny, tak se dá nůž použít k bodání do těla a usmrcení osob. Je na každém jak ten nástroj použije. A SEO se dá řešit i v rozumné míře. Např. samotný google nabízí nástroje pro optimalizaci daného webu. Aby dokázal jako vyhledávač správně projít daný web. Takže strčit hlavu do písku a pak případně rozjímat nad tím, proč zde chodí málo nových uživatelů by bylo docela vtipné. Dlouhodobý provoz jakéhokoliv komunitního webu vyžaduje průběžné sledování jeho stavu a získávání zpětné vazby, aby bylo možné řešit průběžně vznikající problémy a to nejen technologického rázu.

Komentář přidal(a) snooffik dne 22.září.2015 v 0:53

ehm pardon, zapomněl jsem říct, že jsem ajťák - kodér, účetní, amatérský programátor VBA v Excelu, administrátor Sharepoint a spoustu dalších kravin, který sem psát nehodlám nebo se to stejně smaže.. .:DDDDDDDD

Komentář přidal(a) snooffik dne 22.září.2015 v 0:51

nuže, tož přispěju taky svou troškou z úhlu člena, který se zadal, oženil a nakonec měl to štěstí a stal se rodičem...

1) vyhlásit něco takovýho jako Papíci sobě, je sice chválihodná aktivita, nicméně vyhlašovat to jako akci je úplný nesmysl - když už, tak jako diskuzní vlákno...

2) adresně - Zdendo - předpokládám, že tahle hurááá akce byla nejprv prokonzultována s dalšími lidmi (mám na mysli Pavku, Janču a samozřejmě Martina - náčelníka) bo to není jen vyhlásit novou verzi (btw. a co web "Starších", ha :)

3) spojení: "SEO optimalizace" mi dělala vyrážku už před cca 10 lety a to o tom nikdo tenkrát moc nic nevěděl... je to hezké spojení, nicméně je k ničemu, když tu na webe nejsou nic moc reakce ani aktivity (z toho se ten Pagerank mimochodem taky počítá, když jsi u toho SEO)

4) nemyslím si, že by problém byl apriori v nízké propagaci, jako spíš v časovém presu a ochotě něco dělat, někam jít atd. ... je to - jak jeden PaPák trefně poznamenal: "...nejtěžší je ty lidi dostat z pohodlných křesel vlastních obýváků... " s čímž nelze než souhlasit... otázka tak je: jak je zvednouti?

5) Chronos - jsi totálně mimo, pokud je akce zdarma, je to úplně o ničem, protože nikdo není ničím vázán, čiliže přijdu, nepřijdu je úplně jedno (super na plánování kapacity např. v hospodě, sportovišti, apod.). Nikdy jsem s placením problém neměl, bonusem k akci mi byli ty lidi, kteří se mnou chtěli mluvit, případně provozovat zábavu, sport, kulturu - jenže to se málo cení...

za poslední, zrušte tuhle monstr akci neb je to total mimo mísu... :D

Komentář přidal(a) Zdenek (PaP) dne 21.září.2015 v 18:23

Ahoj, tato nástěnka by měla sloužit spíše jako evidence dobrých duší, které nám chtějí pomoci s vývojem nového PaP portálu a nikoli jako výměna názorů, co se nám tu líbí a co nikoli, to si necháme až na případné schůzce při pivku, či nealku. Tady je na to příliš omezený prostor.
Souhlasím s Ondrou, že vize je důležitá a momentálně je v počátečním stádiu, můžete ji budovat s námi.
Co se SEO optimalizace týká, pomůže nám v tom, že nás najde více lidí. V současnosti se při zadání běžných klíčových slov neprotlačímeme ani na 10 prvních stran v Googlu a v tom nám prostor pro nábor nových členů nestačí.
Brzy se ozvu s dalším příspěvkem. Teď píšu z mobilu a to mi neumožňuje se vyjádřit ke všem připomínkám níže uvedeným. Zdeněk

Komentář přidal(a) Chronos dne 21.září.2015 v 0:37

Kdo vlastně je PaP a kam chce směřovat to by mě taky docela zajímalo. Ono je mnoho možných cílů, které si mohou lidi pracující na projektu dát. Jak už bylo zmíněno tak např. sehnat co nejvíce peněz na provoz a akce případně peníze vydělat nebo mít co nejvíce členů, kteří budou chodit nejlépe často a na hodně akcí. Ale cílem může být prostě seznámit se s novými lidmi, zkusit nové aktivity, poznat nová místa v Praze. Seznámení je vlastně v podstatě hlavní důvod, proč Martin před léty zakládal tento web, tedy najít si přítelkyni. Což je docela praktický důvod a jak se můžeme zde dočíst, tak se mu to i zdařilo.

Pak je tu ještě krása informačních technologií, že k zprovoznění takového webu není potřeba stovky lidí co dopředu přislíbí, že budou na webu aktivní a dokonce ani nejsou potřeba ani peníze a to vesměs žádné. Možností jak takový web provozovat zadarmo je celá řada. Samozřejmě mít peníze nám dává svobodu si koupit již hotové řešení a delegovat práci na někoho jiného což přijde vhod, ale není to nutná podmínka.

Osobně mám zkušenosti z akcí takové, že neplacené akce jsou tak nějak pohodovější. Dát lidem možnost organizovat vlastní akce zdarma na webu nebo placené akce jen v ceně skutečných nákladů přivede a udrží na webu více organizátorů a díky tomu budou akce také pestřejší. No a uživatelé jdou tam, kde se něco zajímavého děje a kde jim je dobře. Což je zase otázka koncepce vztahu organizátor vs. účastník. Aby mezi těmito rolemi nebyla příliš velká bariéra.

Možná můžete zorganizovat nějakou akci jako "Posezení se zakladatelem" u pivka, kde se může debatovat o dalším osudu PaPu. Určitě by názor Martina jakožto otce projektu byl pro nás přínosný, pokud by si on udělal po letech čas. Trocha nostalgie občas nezaškodí.

Komentář přidal(a) Ondra Stárek (PaP) dne 19.září.2015 v 22:42

Osobně bych před plánováním úprav webu nejdříve určil, jakým směrem se PaP vlastně chce ubírat dál. Z mého subjektivního pohledu momentálně slouží spíše jako takové komunikační centrum poměrně malé skupiny lidí a webovky reálně nenabízí nic, co by nezvládla otevřená skupina na Facebooku. Takže osobně bych se nejdrířve zamyslel, co chce PaP dělat dál, pak bych vymyslel, jak toho chce dosáhnout, a teprve potom bych vymýšlel, jak změnit stránky, jaké použít technologie apod.

Komentář přidal(a) Tritol dne 18.září.2015 v 10:27

Budu asi trochu za šťourala, ale jak SEO optimalizace a další věci na novém portálu přimějí lidi účastnit se akcí?

Komentář přidal(a) Chronos dne 17.září.2015 v 9:05

Jaké jsou konkrétní omezení a chybějící funkce stávajícího systému běžícího na platformě NING? Zajímá mě to z programátorského hlediska. Navíc pojem "nový portál" může evokovat i změnu celého systému za jiný. Zajisté využívání NINGu je jednoduché a pohodlné, ale za hosting je potřeba měsíčně platit podle jejich ceníku do 10000 členů je to kolem 1200 Kč/měsíc v čemž může je jistý problém, neboť kvůli zaplacení provozu je potřeba zpoplatňovat každou akci. Navíc zde není automatická evidence plateb za akce, takže je nutno platit kdesi na něčí účet, kde dotyčný musí platbu pak ručně potvrdit přepisem do poznámek v akci. Použití jiného open source komunitního portálu by náklady mohly klesnout a mohlo by zde vznikat více akcí bez příspěvku na provoz. Tedy samozřejmě záleží, kdo má jaké cíle, jaký je vlastně koncept tohoto webu.

Pokud jde o SEO, tak která část je zde nevyhovující? Nejméně "pěkná URL" přátelská pro vyhledávač jsou v tomto systému využívána.

Pokud jde o grafiku, tak pro NING se nabízí řada šablon, případně jde dílčí šablony přiohnout.

Zúčastní se (1)

Možná se zúčastní (2)

Nezúčastní se (1)

© 2024   Created by Martin (PaP).   Využívá technologii

Odznaky  |  Oznámit problém  |  Podmínky služby