Vzhledem k velkému zájmu o PaP akce je zřejmé, že tato otázka musela přijít. Jednou prostě kapacita některých akcí stačit nebude a bude třeba vymyslet klíč, jak učastníky na akce vybírat. Jakýkoli výběr je vždy pro někoho diskriminační a nefér. Budeme rozhodovat podle času přihlášení (ne všichni mohou být vždy online), podle rychlosti úhrady vstupu na akci (ne všechny akce jsou zpoplatněné, ne všichni uživatelé mohou okamžitě zadat příkaz k úhradě), podle toho zda je uživatel nováček či nikoli, podle spolehlivosti, jak kdy uživatel chodil na jiné akce, losem?

Možností je celá řada, ale která je ta správná? Budu rád za jakýkoli názor na jakýkoli způsob výběru, abychom si mohli udělat představu o tom, co na kterém způsobu uživatelům vadí, co vyhovuje.

Děkuji moc všem diskutujícím, svým názorem pomohou PaP překonat další úkol, který je nutný pro budoucí růst a rozvoj.

Zobrazení: 44

Odpovědět

Odpovědi do této diskuse

Ahoj, tak bohuzel jedina SOLUTION by mela byt KDO SE HLASI DRIV...nevidim jinou cestu...nebo me nic nenapada...
vidim to rovnako ako marco, kto skor pride ten skor melie

v odklade o 24hodin nevidim velmi riesenie kedze by to znamenalo len to ze by sa to ten clovek dozvedel ale aj tak by sa nemohol prihlasit lebo o 24hodin bude zase v praci(napr) kde nemoze ist na net

ked sa bude pozerat na spolahlivost docielime jedine to ze na akcie budu chodit stale ty isty ludia
lenze ja poznam aj ludi ktory nemaju net doma a pripojit sa vedia len z prace, co potom s takymi?
ver mi ze ja za seba tiez nekopem ;)
Na spolehlivost bych se díval u limitovaných akcí. Nebojím se toho, že budou chodit pořád stejní. Spíš se nebude stávat, že je na limitované akci nakonec méně lidí než by mohlo být a ti kteří by rádi šli a nebyli vybráni, o akci přijdou. Prostě nám odpadnou lidé, kteří se bezmyšlenkovitě přihlásí na všechny akce a pak se na poslední chvíli (pokud vůbec) odhlašují. Je to nefér nejen vůči těm, kteří nejsou mezi vybranými ale i např. když jde o placenou akci a účastníci se pak skládají i na ty, kteří se to vykašlali.

Na druhou starnu si myslím, že tolik těch nezodpovědných zas není (já vím o 1), takže nejspravedlivější asi bude ctít pořadí přihlášení. Já patřím mezi ty, kteří jsou na webu jen v práci a tak když někdo vypíše akci v pátek odpoledne, já se o ní dozvím v pondělí ráno. Moje smůla :-( Na last minute akce přes víkend se tak nepodívám nikdy.
Já taky vidím asi jako nejspravedlivější pořadí, jak se kdo přihlásí. Ale pokud se někdo přihlásí na všechny akce a pak na polovinu nejde (nebo zruší účast hodinu před akcí), tak by měl být pro příští akci znevýhodněn. Např. tím, že bude příště v pořadí přeskočen lidmi, kteří jsou spolehlivější.

Ale problém je pouze u limitovaných akcí (je dán max. počet) a u akcí, kde je třeba uhradit nějakou částku, která se pak rozpočítává mezi účastníky (je dán min. počet).

Byl jsem např. na akci "divadlo", kam nepřišel ani organizátor :-) Jsou akce, o které je velký zájem a počet není omezen, akce, kde se sejdou max 2-3 lidé, ale v tomto počtu akcí se to stává.

Snahou samozřejmě je, aby na akci chodili všichni, pokud možno 50:50, aby akce zaujala nové lidi a aby se na akci všem líbilo. Co se týče zmiňované čajovny, já nevidím problém např. v tom vytvořit víc menších skupin, které se mohou bavit nezávisle a po nějaké době třeba i promíchat účastníky.

S platbami by od listopadu mělo být o starost míň, protože ze zákona budou muset banky převádět platby do 2 dnů.
Ahoj. Systém kdo dřív přijde, ten dřív mele, mi vyhovuje (i když to pravda může být ovlivněno tím, že mám přístup na PaP net každý den, či spíš noc :-) od večera do rána), ale nezavrhuji ani jiné varianty, svá plus má i předem vyhlášený start i loterie i sofistikovanější modely. Kdo pro jednou ostrouhal a na vyvěšenou akci se nevešel nebo mu nevyhovují vyhlášené podmínky, může zkusit vyhlásit jinou akci, nikdo ho přece nenutí sedět doma nebo podřizovat se něčemu, čemu se podřizovat nechce. Zvlášť pokud jde o komorní pokec deseti lidí, není snad problém vyhlašovat a organizovat další a další dokud bude zájem. (Proč by měla být přetahovaná zrovna u téhle jedné akce, mi vážně není jasné, ale aspoň můžem při této příležitosti prodiskutovat systém.) Zorganizovat jiné akce může být náročnější, ale možná stačí zkusit to a ono to půjde. Takže kdo nevíte co byste, zkuste se zamyslet co byste a navrhnout i ostatním. :-) Tahle debata je doufám stejně jen pro inspiraci organizátorů a doufám jim zůstane svoboda, aby si každý z organizátorů mohl vybrat, co jemu připadá v danou chvíli pro jím vyhlašovanou akci nejvhodnější.
Ještě jsem si vzpomněla z trošku jiného soudku, i když taky organizátorského pro vyhlašování akcí. Šlo by prosím jako začátek akce v hlavičce události uvádět čas srazu? Už si teda skoro začínám dávat pozor, ale pravidelně se mi stává, že počítám s nějakou akcí od okamžiku T, který se mi stále výrazně zobrazuje na PaP webu, a teprve když si těsně před akcí začnu ověřovat, kde přesně se máme sejít, zjistím, že tam mám být nikoli v T, ale třeba už v T - 15 min. Ne že bych jinak byla dochvilná, nedochvilná jsem hodně, ale tenhle systém k mé nedochvilnosti ještě víc přispívá. Za jistější než až kdesi v textu odhalit, že sejít se máme vlastně dřív, bych pokládala až kdesi v textu uvést záchytné body typu, kdo nás nestihne v 18:30 před budovou, má v 18:45 šanci zastihnout nás u půjčovny než vyrazíme do šaten, na place jsme od 19:00.
To je praktická připomínka, to je fakt, bylo by lepší dávat čas srazu, zkusím všem organizátorům tuhle informaci předat.
Díky
Já osobně proti systému losování nic nemám. Zatím tady moc dlouho nejsem, ale jak je vidět, akce, které u nás mají úspěch, vyhlašuje Martin opakovaně. Podobně to snad bude i s Čajovnou. Zajímavé taky bude, jestli budeme řešit, zda se mohou na Čajovnu 2, 3, 4 přihlásit i ti, kteří už byli vylosováni do jedničky. Jestli si určíme nějaký počet pokračování, za který se budeme moct zase přihlásit...V každém případě bych počítala i s náhradníky, protože jak psala Míša, může vždycky někdo vypadnout a je potom škoda, když to místo zůstane neobsazené.

Kromě toho je tu dost akcí, kde počet omezen není, naopak je problém, aby se kapacita naplnila. Mám na mysli konkrétně divadlo nebo minulé potápění? Samozřejmě akce tohoto druhu nemusí sedět každému, ale kdyby se třeba pánové podívali na seznam účastníků příštího divadla, kde je jasná převaha ženských, možná by se z nich mohli stát aspoň na pár hodin obdivovatelé prken, která znamenají svět :-))

Princip kdo dřív přijde se mi všeobecně moc nepozdává, protože jak už tady zaznělo, může jedna část z nás na stránky PaPu až večer, jiná má přístup na net zase jen přes den.

Závěrem už snad jen malá poznámka o tom, že asi budeme mít na věc každý z nás svůj vlastní a jiný názor, stejně jako se každému z nás líbí jiný protějšek. A to je dobře. Proto jsme přece tady :-)
Jenom pár postřehů k diskuzi:
1) Emaily s pozváním na každou akcí chodí, pokud jste si je nevypli v nastavení profilu.
2) Účet v mBank je prakticky úplně zdarma, není problém si jej založit a pak platby probíhají okamžitě (v řádu minut) bez zpoždění. I třeba jen speciálně kvůli úhrady PaP akcí - ale to je jen tip.
3) Na kapacitně velmi omezené akce by nejspíš neměli být zvaní zadaní.
4) Volbu způsobu výběru zúčastněných by měl mít možnost zvolit/upravit/ovlivnit organizátor akce.

Na závěr přeji hodně štěstí a zábavy při seznamování.

© 2024   Created by Martin (PaP).   Využívá technologii

Odznaky  |  Oznámit problém  |  Podmínky služby